Arjan Hess

Kandidaat #6 voor de Vlaardingse VVD

Arjen, wat doe je in het dagelijks leven?

Sinds een half jaar ben ik secretaris van de Raad van Toezicht bij Hogeschool Inholland. Ik begin dus een beeld te ontwikkelen van de goede en minder goede kanten van het onderwijs.

De ongeveer 25 jaar daarvoor ben ik werkzaam geweest bij diverse brancheorganisaties en ben ik dus eigenlijk bezig geweest met het oplossen van problemen van groepen bedrijven. Of, zoals ik altijd zei: ik probeer oplossingen te vinden waardoor bedrijven kunnen doen waar ze goed in zijn!

En waar wil jij je de komende periode voor inzetten?

Vlaardingen moet een nog leukere stad worden, op veel gebieden. Ik denk dat de basis daarvoor bij de inwoners van Vlaardingen ligt. In Vlaardingen is nog zoveel meer mogelijk als de zelfredzaamheid van mensen vergroot wordt.

Wat ik daarmee bedoel is dat mensen meer uit moeten gaan van hun eigen kracht, van wat ze kunnen, en minder afhankelijk moeten worden van de gemeente. Als dat lukt levert dat Vlaardingen veel meer (financiƫle) mogelijkheden op om de stad te verbeteren. En die verbeteringen merken de Vlaardingers direct: meer en betere woningen, meer winkels en dus minder leegstand en betere faciliteiten en recreatiemogelijkheden, etc.

Dat alles maakt Vlaardingen leuker voor de bewoners maar biedt ook kansen aan ondernemers, groot en klein.

Wat is je favoriete plekje in Vlaardingen?

Het klinkt misschien gek omdat het eigenlijk een stuk Vlaardingen is dat naar mijn mening te weinig aandacht krijgt, namelijk het stuk Westhavenkade van de spoorlijn tot aan de Daayer. Daar zie je het verleden van Vlaardingen, de pakhuizen, de haven, de Oude Lijnbaan. Hoe je met de eenvoudige middelen van toen en keihard werken als stad groot kunt worden. Dat stimuleert mij om de ondernemers in Vlaardingen te helpen en de stad daarmee sterker te maken.

En of Vlaardingen daarmee weer net zo toonaangevend wordt als in het verleden? Geen idee, maar we kunnen het wel proberen!