Kees Rijke

fractievoorzitter en Lijstduwer

Vier vragen aan Kees Rijke;

1) Wie ben je?

Ik ben Kees Rijke. Geboren en opgegroeid in het centrum van Vlaardingen. Later heb ik met mijn gezin een lange periode in Holy-Noord gewoond maar nu woon ik weer in het centrum in een appartement aan de Haven. Ik heb bouwkunde- en stedenbouw gestudeerd en ben in die sector ook langdurig werkzaam geweest. Tijdens mijn carrière lag het accent op stadsontwikkeling en volkshuisvesting. Verder ben ik voorzitter van watersportvereniging “de Bommeer”.

In de periode 2010-2018 was ik raadslid en steunraadslid. Sinds 2018 ben ik fractievoorzitter.

2) Waar sta je voor?

Ik sta voor een Vlaardingen waar de mensen meedoen. Werk hebben, de taal spreken, voldoende zorg en goede huisvesting krijgen, waar kinderen goed onderwijs verdienen en waar het veilig, heel en schoon is.

3) Wat is je politieke doel in deze raadsperiode?

Ik wil meer overzicht krijgen over de middelen die in het sociaal domein omgaan. Worden de gestelde doelen wel behaald? Ik ga mij sterk maken voor de beste zorg, voor iedereen. Ik wil namelijk dat jij zelf kunt kiezen van wie en wanneer je zorg krijgt. De wachttijden in de jeugdzorg zijn daarnaast veel te lang en dat moet zo snel mogelijk anders.

Verder hoop ik dat we meer gaan investeren in het op orde krijgen van het openbaar gebied zonder verzakkingen en wateroverlast. Ook hoop ik bij te dragen aan het oplossen van verschillende hoofpijndossiers, zoals de problematiek rondom de Marathonweg.

4) Wat is jouw favoriete plekje in Vlaardingen?

Als voorzitter van watersportvereniging “de Bommeer” vind ik onze haven aan de Vlaardingse Vaart het mooiste plekje. Iedereen is daar trouwens welkom om ons clubhuis te bezoeken.